Ředitel

Svazek není slučování. Ve svazku více získáme, spojením uspoříme. Společně školy lépe dosáhnou na dotace, projekty a kvalitní pedagogy, které si bude moci dovolit zaměstnat. Zůstanou-li žáci, zůstanou i učitelé, zůstanou-li učitelé, může se škola rozvíjet.

Zvyšujeme kvalitu vzdělání: jakou si školu uděláme, takoví budou naši žáci. Bude-li se rozvíjet škola, bude se rozvíjet i obec – a naopak.

Kdy by měl ředitel začít uvažovat o zřízení školy:

  • když zjišťuje nízkou kvalitu výchovně vzdělávacího procesu v souvislosti s nízkou kvalifikací pedagogů nebo již přestárlého pedagogického sboru,
  • když odcházejí děti do jiných škol, protože v té místní jim není dobře a z nějakého důvodu tento stav trvá delší dobu,
  • kde vedení školy vidí dopředu a dovede přesvědčit zastupitele o smysluplnosti vzájemné spolupráce s jinými obcemi.